17.2.2017

MINUSSA ASUU PIENI PIHI

IMG_1275

Pienen pieni pihi on saanut minusta otteen heti kun olen vähänkään itsenäistynyt. Työn kautta se on vieläpä pahentunut entisestään, sillä mitä enemmän rahaa on tilillä sen suurempi pihi on sisälläni. Joissakin tapauksissa sisälläni piileskelevä piheys, ei tule esiin sitten millään. En ole koskaan, en opiskelijana enkä työttömänä halunnut mennä sille pelkälle makarooni ja nuudeli linjalle. Halusin syödä monipuolisesti ja kokeilla kaikkea uutta, joten harvoin piheys tulee esille ruokakaupassa ja minulle on helppoa ottaa hyllystä jotain uutta testattavaksi vaikka hinta saattaisikin olla korkea. Raja minulla kuitenkin on, se piheys tulee esille sitten kun hinnat tuotteessa alkaa paukkumaan satoja euroja. Silloin aivoni alkavat raksuttamaan ja pohtimaan, tarvitsenko juuri sitä tuotetta oikeasti?

Olen kokenut tämän pienen piheyden ihan hyväksi, sillä vaikka haluaisin ostaa kaikkea uutta en kykene ostamaan sitä vasta sitten kun oikeasti tarvitsen. Näissä tilanteissa se koskee enemmän tai vähemmän elektroniikka tuotteita, vaikka haluaisin uuden tietokoneen tai puhelimen on edellisen mentävä niin rikki tai epäkuntoon ettei minun hermoni enää kestä. Tällä tavalla jopa säästää rahaakin, kuinkakon monta sataa euroa olen säästänyt sillä, etten ole vuosittain vaihtanut puhelinta tai olen ajatellut että se halvempi vaihtoehto voi olla parempikin.

IMG_1248

Taas kerran sain kiittää kanssa mukanani kulkevaa ystävystä, kun tällä viikolla marssin puhelinkaupoille lähimpään Power myymälään, sillä säästin monta sataa euroa! Tarkoituksena oli mennä aluksi vain katsomaan minkä kokoinen se Iphone 7 on ja vertaamaan sitä Iphone 6 plussaan. Paikalle sattui ystävällinen myyjä, joka tietenkin halusi minulle esitellä halvemman, mutta yhtähyvän vaihtoehdon eli uuden Honor 8 puhelimen, jossa oli myyjän mukaan täysin samallatavalla rakennettu kamera ja muodoltaan lähes samanlainen kuin Iphone. Ja koska olen enemmän Androidin ystävä ja muutenkin bloggaajana koen helpommaksi omistaa Android puhelin, jossa on kätevästi ja helposti kaikki Googlen sovellukset saatavilla oli tämä myyjän suositelema puhelin päälimmäisenä mietinnässä. Pikaisen pohdinnan jälkeen totesin, että kyllä se uusi puhelin olisi tarpeen. Sonyn puhelin kaipasi akun latausta liian monta kertaa päivässä ja hyvä kun edes näyttö ja takalasi pysyivät enää paikoillaan. Olisi ollut ajan kysymys milloin vanha puhelimeni olisi levinnyt käteeni, kun näyttö ei halunnut enää pysyä omalla paikalla. Päivän sain potea pientä huonoa omatuntua ostoksesta, mutta vain sen raha menon takia. En kadu sitä millään, että en vaihtanut tutusta ja turvallisesta Android puhelimesta Appleen, vaikka ei siinä mitään vikaa olisi ollutkaan ja olisin ollut valmis ostamaan monta sataa euroa kalliimman puhelimen ellei minulle olisi näytetty tätä nykyistä puhelinta. Itse koen parhaaksi katsoa sen, että onko yhtähyviä puhelimia markkinoilla halvemmalla ja tämä on aina ollut elektroniikassa minulle se tärkein asia mitä mietin.

Näiden muutamien päivien aikana olen saanut kokea, ettei tuo uusi luuri mikään hassumpi olekaan ja on ollut kehujensa arvoinen. Kyllä tämä someriippuvainen saa olla nyt tyytyväinen kun instagramiin ja snapchattiin saa hyvä laatuisia kuvia otettua. Joskus täytyy vaan pitää se piheys kurissa ja antaa sen tulla sitten kun se oikea hetki tulee kohdalle. Nyt sain kuitenkin ostettua uuden puhelimen ja piheys tuli onneksi niinkin hyvin esille, että päätti minun mukaani halvemman puhelimen. Jäipähän ainakin säästöön lisäksi monta sataa euroa!

Onko kellään muulla kokemusta Honor puhelimista ja millaisia ne on ollut teidän mielestä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti