perjantaina, lokakuuta 21, 2016

FLUNSSAN KARKOTTAMISTA

Minua on koko syksyn ahdistellut alkava flunssa, se on yrittänyt saada minusta vallan jo kuukauden jos toisenkin. Olen kuitenkin ollut jääräpäinen, enkä ole antanut sen pompotella sitten ollenkaan. Yleensä olen antanut flunssan tulla. Yleensä huomaan sen saanneen vallan kun kuume on alkanut nousemaan. Tänä syksynä olen alkanut huomata, millaisia oireita minun alkavassa flunssassa on. Se alkaa nuhalla ja pienellä kurkkukivulla, joka johtaa sitten pienen viluiluun ja kuumeen nousemiseen. Lämpö nousi syksyn alussa yhdelle päivälle, mutta selätin sen oikeastaan heti. Olen säästynyt sairasloman hakemisella tähän asti! Koputan puuta! 

Mulla ei ole koskaan ennen ollut tällaista, että alkaisin toden teolla selättämään alkavaa flunssaa ja olen nyt koko syksyn saanu nauttia ihanista ilmoista ilman suurempia flunssan ja kuumeen merkkejä. Löysin tälle syksylle todella hyviä flunssan poistajia ja ne on pitänyt sen poissa.

IMG_9590  
Lepo on ollut se kaiken a ja o, vähänkän jos olo on ollut heikko ja huonovointinen olen käpertynyt sohvalle katsomaan koko päiväksi tai loppupäiväksi suosikki sarjoja tai leffoja. Sitten se oikea pukeutuminen, tottakai. Ilmat ovat jo viilentyneet, joten on ollut ihana laittaa takkia päälle ja kietoa kaulaan muhkea iso kaulahuivi. Ei ole ainakaan kurkku paleltunut huivin ansiosta! Niin ja sitten se mikä on auttanut aina kun olen ollut jopa kipeenä on mustaherukkamehu! Kaupasta sitä tiivisteenä, kiehuva vesi ja sitten lämmin mustakkaherukkamehu kuppi sinne sohvan pohjalle mukaan. Pelkästään jo nuo kolme olisi varmasti pitänyt flunssan kurissa, mutta välillä olen tässä syksyn aikana myös turvautunut karpalomehuun, jossa on paljon vitamiineja ja on auttanut pelastamaan ne huonoimmatkin päivät. Sitten viimeisenä muttei vähäisempänä uusi tuttavani inkiväärishotti! Tätä on hehkutettu kaikkialla ja kun se nuha ja pieni kurkkukipu iski oli tätäkin pakko kokeilla ja se auttoi ihan oikeasti. Sisältäähän inkiväärishotti paljon näitä flunsaa parantavia aineksi, tuoreesta appelsiinista saa vitamiinia, hunajahan toimii käytännössä kuin yskänlääke ja pieni inkiväärin tulisuus tekee kurkulle hyvää.

IMG_9232

Jos joku on jotenkin jäänyt välistä tämän shotin suhteen niin ohjetta tulee tässä;

Puristetaan yksi appelsiinin puolikas ja raastetaan joukkoon suunnilleen peukalon päänkokoinen pala kuorittua inkivääri appelsiini mehuun. Lisätään teelusikallinen hunajaa ja sekoitetaan. Näin helposti syntyy vaikka aamupalan rinnalle kaksi shottilasillista flunssan karkoittajaa. 

Onko teidän syksyänne piinannut flunssa?

4 kommenttia:

  1. Mulla alkoi samaan aikaan syysloman alkaessa joku flunssa, mutta se alkaa onneksi jo helpottamaan! Mä join mummoni tekemää mustaherukkamehua, otin vitamiineja ja huolehdin tarpeellisesta levosta. Toivottavasti sun olo kohenee pian! :)

    There will be sunshine

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niillähän se flunssan saa karkotettua! Kyllä varmasti itselläkin flunssa helpottaa kun vaan lepää ja juo kuumaa. :)

      Poista
  2. https://harrietgripenberg.blogspot.fi/2016/10/link-your-blog-favorites.html
    Pääsit mun lemppariblogit postaukseen, meneppä kurkkimaan!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh, kiitos! ♥ Täytyykin heti käydä kurkistamassa!

      Poista